REKL

AYET-İ KERİME

قوات الاحتلال تعتدي على المواطن خالد الغباشي في مخيم الجلزونتقرير علي دار علي

Posted by ‎تلفزيون فلسطين Palestine tv‎ on 12 Haziran 2015 Cuma

4 Mayıs 2013 Cumartesi

BU KAREDEN GÖREBİLDİKLERİMİZ.

Bir firmanın hızlı tren projesinin Eskişehir-İstanbul etabının inşaat çalışmasında kullanmak amacıyla Almanya'dan getirttiği balast eleme makinesi, buradaki çalışmanın tamamlanmasının ardından Karaman'a götürülmek istendi. Ancak Köseköy ve Karaköy arasındaki hızlı tren çalışmaları nedeniyle demir yolunun ulaşıma kapalı bulunması yüzünden devasa makinenin Eskişehir'e kadar kara yoluyla taşınmaması kararlaştırıldı. Makineyi kara yoluyla götürmek için 240 tekerlekli özel taşıyıcı bulundu. Makinenin taşıyıcıya yüklenmesi için bir haftalık çalışma yapıldı. Almanya'da makinenin üretildiği fabrikadan üç kişilik uzman ekip, çalışmalara destek verdi. Pamukova ilçesine bağlı Mekece köyünde demir yolu üzerinde bulunan makine 200, 300 ve 400 tonluk üç vinç yardımıyla taşıyıcıya yüklendi. Karaman'a götürülecek makine Eskişehir'in Çukurhisar beldesinde yeniden demir yoluna indirilecek.

Sakarya'da hızlı tren inşaatında kullanılan 48 metre uzunluğunda, 170 ton ağırlığındaki  balast eleme makinesi, özel taşıyıcıya yüklenerek kara yoluyla götürülecek.

 Almanya'dan getirtilen makinenin hızlı tren inşaatı çalışmalarında kullanıldığını söyledi. Makinenin işi tamamlandıktan sonra Karaman'a götürülecek  "Buradaki işini tamamladı. Ancak hızlı tren çalışmalarından dolayı demir yolu kapalı olduğu için bunları kara yoluyla nakletmek zorunda kalındı. Çukurhisar'da yeniden demir yoluna indirilecek. Ondan sonra Karaman'a demir yoluyla devam edecek. Makinenin taşıyıcıya yüklenmesi için bir hafta hazırlık yapıldı. Alman fabrikasından da onayları alarak test kontrollerinden sonra kaldırma işlemine başlandı. Çalışmaların ardından üç vinçle makineyi taşıyıcıya yüklendi. Taşıyıcılar özel dorse. 240 teker, 30 dingili var. Hem öne hem arkaya gitme özelliğine sahip. Bu sayede dar virajlarda ileri geri gitmeyi sağlıyor. Köprülerde zorlanmıyor."

Makinenin kara yoluyla nakli için güzergah üzerindeki illerin valiliklerinden resmi izinler alındı tünellerin ve köprülerin kontrolleri yapıldı makinenin kara yoluyla naklinin 105 bin Euro'ya mal olduğu belirtildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder