
Sakarya'da hızlı tren inşaatında kullanılan 48 metre uzunluğunda, 170 ton ağırlığındaki balast eleme makinesi, özel taşıyıcıya yüklenerek kara yoluyla götürülecek.
Almanya'dan getirtilen makinenin hızlı tren inşaatı çalışmalarında kullanıldığını söyledi. Makinenin işi tamamlandıktan sonra Karaman'a götürülecek "Buradaki işini tamamladı. Ancak hızlı tren çalışmalarından dolayı demir yolu kapalı olduğu için bunları kara yoluyla nakletmek zorunda kalındı. Çukurhisar'da yeniden demir yoluna indirilecek. Ondan sonra Karaman'a demir yoluyla devam edecek. Makinenin taşıyıcıya yüklenmesi için bir hafta hazırlık yapıldı. Alman fabrikasından da onayları alarak test kontrollerinden sonra kaldırma işlemine başlandı. Çalışmaların ardından üç vinçle makineyi taşıyıcıya yüklendi. Taşıyıcılar özel dorse. 240 teker, 30 dingili var. Hem öne hem arkaya gitme özelliğine sahip. Bu sayede dar virajlarda ileri geri gitmeyi sağlıyor. Köprülerde zorlanmıyor."
Makinenin kara yoluyla nakli için güzergah üzerindeki illerin valiliklerinden resmi izinler alındı tünellerin ve köprülerin kontrolleri yapıldı makinenin kara yoluyla naklinin 105 bin Euro'ya mal olduğu belirtildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder